Rohde & Schwarz (R&S) hà presentatu una prova di cuncettu per un sistema di trasmissione di dati wireless 6G basatu annantu à ligami di cumunicazione terahertz fotonici à a Settimana Europea di e Microonde (EuMW 2024) in Parigi, aiutendu à avanzà a fruntiera di e tecnulugie wireless di prossima generazione. U sistema terahertz sintonizabile ultrastabile sviluppatu in u prughjettu 6G-ADLANTIK hè basatu annantu à a tecnulugia di pettine di frequenza, cù frequenze portanti significativamente sopra i 500 GHz.
Nantu à a strada versu u 6G, hè impurtante creà fonti di trasmissione terahertz chì furniscenu un signale di alta qualità è chì ponu copre a gamma di frequenza più larga pussibule. A cumbinazione di a tecnulugia ottica cù a tecnulugia elettronica hè una di l'opzioni per ghjunghje à questu scopu in u futuru. À a cunferenza EuMW 2024 in Parigi, R&S presenta u so cuntributu à a ricerca terahertz di punta in u prughjettu 6G-ADLANTIK. U prughjettu si cuncentra nantu à u sviluppu di cumpunenti di gamma di frequenza terahertz basati nantu à l'integrazione di fotoni è elettroni. Quessi cumpunenti terahertz chì ùn sò ancu sviluppati ponu esse aduprati per misurazioni innovative è un trasferimentu di dati più veloce. Quessi cumpunenti ponu esse aduprati micca solu per a cumunicazione 6G, ma ancu per u rilevamentu è l'imaghjini.
U prugettu 6G-ADLANTIK hè finanziatu da u Ministeru Federale Tedescu di l'Educazione è di a Ricerca (BMBF) è cuurdinatu da R&S. I partenarii includenu TOPTICA Photonics AG, Fraunhofer-Institut HHI, Microwave Photonics GmbH, Università Tecnica di Berlinu è Spinner GmbH.
Un sistema terahertz sintonizzabile ultrastabile 6G basatu annantu à a tecnulugia di i fotoni
A prova di cuncettu dimostra un sistema terahertz ultra-stabile è sintonizzabile per a trasmissione di dati wireless 6G basatu annantu à miscelatori fotonici terahertz chì generanu signali terahertz basati annantu à a tecnulugia di pettine di frequenza. In questu sistema, u fotodiodu cunverte efficacemente i signali di battimentu otticu generati da laser cù frequenze ottiche ligeramente diverse in signali elettrici attraversu u prucessu di miscelazione di fotoni. A struttura di l'antenna intornu à u miscelatore fotoelettricu cunverte a fotocorrente oscillante in onde terahertz. U signale risultante pò esse modulatu è demodulatu per a cumunicazione wireless 6G è pò esse facilmente sintonizatu annantu à una larga gamma di frequenze. U sistema pò ancu esse allargatu à misurazioni di cumpunenti utilizendu signali terahertz ricevuti in modu coerente. A simulazione è a cuncepimentu di strutture di guida d'onda terahertz è u sviluppu di oscillatori di riferimentu fotonici à rumore di fase ultra-bassu sò ancu trà l'aree di travagliu di u prugettu.
U rumore di fase ultra bassu di u sistema hè grazia à u sintetizzatore otticu di frequenza (OFS) à pettine di frequenza bloccatu in u mutore laser TOPTICA. L'istrumenti di alta gamma di R&S sò una parte integrante di stu sistema: u generatore di signali vettoriali IF à banda larga R&S SFI100A crea un signale in banda base per u modulatore otticu cù una frequenza di campionamentu di 16 GS/s. U generatore di signali RF è microonde R&S SMA100B genera un signale di clock di riferimentu stabile per i sistemi TOPTICA OFS. L'oscilloscopiu R&S RTP campiona u signale in banda base daretu à u ricevitore terahertz à onda cuntinua fotoconduttiva (cw) (Rx) à una frequenza di campionamentu di 40 GS/s per un'ulteriore elaborazione è demodulazione di u signale di frequenza portante di 300 GHz.
6G è esigenze future di banda di frequenza
A 6G purterà novi scenarii d'applicazione à l'industria, a tecnulugia medica è a vita di tutti i ghjorni. Applicazioni cum'è metacomi è Extended Reality (XR) piazzeranu novi esigenze di latenza è di velocità di trasferimentu di dati chì ùn ponu esse soddisfatte da i sistemi di cumunicazione attuali. Mentre a Cunferenza Mundiale di e Radio 2023 (WRC23) di l'Unione Internaziunale di e Telecomunicazioni hà identificatu nuove bande in u spettru FR3 (7.125-24 GHz) per ulteriori ricerche per e prime rete 6G cummerciali chì saranu lanciate in u 2030, ma per realizà u pienu putenziale di l'applicazioni di realtà virtuale (VR), realtà aumentata (AR) è realtà mista (MR), a banda Hertz Asia-Pacificu finu à 300 GHz serà ancu indispensabile.
Data di publicazione: 13 di nuvembre di u 2024